Kežmarský štít: 2556 m.n.m.

Jedná se o 14. nejvyšší vrchol Vysokých Tater a zároveň 10. nejvyšší štít tohoto pohoří. Z horolezeckého hlediska je to důležitý a dost vyhledávaný vrchol, zvlášť vyhledávána je jeho jižní stěna. Z vrcholu vybíhají 3 hřebeny: směrem k Velké Vidlové veži a Lomnickému štítu, směrem k Huncovskému štítu a směrem k Malému Kežmarskému štítu. Od Východné Vidlové veže ho dělí Kežmarská štrbina, (je to úzká štrbina, je praktická při sestupu do doliny ke Skalnatému plesu). Od Huncovského štítu ho dělí, těsně pod ním ležící Kežmarská priehyba, (je to zlom v jihovýchodním hřebeni, který se táhne z Huncovského sedla směrem na Kežmarský štít, ze Skalnaté doliny vede na ni výrazný žlab, kterým je možno vystoupit i sestoupit), a od ní níže položené Huncovské sedlo, (sedlo mezi Kežmarským a Huncovským štítem, jako přechod i při sestupu je na obě strany velmi praktické). A od Malého Kežmarského štítu ho odděluje Horní Kežmarská štrbina, (úzká, vysoko položená štrbina. Jako přechod nepřichází v úvahu, ale její sněhový žlab, který padá do Velké Zmrzlé doliny, Meděné kotliny, často v zimě navštěvují horolezci. Představuje klasický zimní výstup).

detailní popisy některých výstupů:

1. Ze sedla pod Svišťovkou, přes Malý Kežmarský štít: Do sedla pod Svišťovkou se dostaneme po turistickém chodníku buď od Skalnatého plesa nebo od Zeleného plesa. Ze sedla pod Svišťovkou jdeme nejprve po širokém hřebenu, přes Svišťový hrb a z něho mírně dolů do Nižného sedla pod Svišťovkou. Dále na Kežmarskou kopu. Z ní sestupujeme do Dolní Kežmarské štrbiny. Nad ní se hřeben zužuje a strmo stoupá. Pod vysokým stupněm hřebene, úzkým žlabkem v levém úbočí nahoru. Krátce před horním koncem žlábku doprava a přes prudkou puknutou plotnu, (jediné těžší místo, které ale jde překonat se zvýšenou opatrností), dozadu na hřeben nad výšvihem. Dále vystupujeme po hřebenu a nakonec po sutině na vrchol Malého Kežmarského štítu, (1,5 hodin). Z vrcholu lehce, asi během 5ti minut sestoupíme do Horní Kežmarské štrbiny a z této štrbiny lehce po svahu, který padá z vrcholu Kežmarského štítu, vystupujeme po sutině a mezi balvany na vrchol Kežmarského štítu. Celkový čas výstupu ze sedla pod Svišťovkou: 1 hod. 45 minut, stupeň obtížnosti: CH - I, jedno místo je možné překonat se zvýšenou opatrností.

2. Od Skalnatého plesa přímo po širokém hřebenu na Huncovský štít, dále přes Huncovské sedlo a Kežmarskou priehybu: Od Skalnatého plesa jdeme kousek po magistrále směrem na Velkou Svišťovku, až do místa kde se chodník stáčí doprava, jdeme ještě kousek po chodníku a poté odbočíme přímo do svahu a jdeme libovolně po širokém hřebenu, po trávě a po skalách až na vrchol Huncovského štítu, (1 hodina). Dále nás čeká přechod z Huncovského štítu na Huncovské sedlo, (popis opačným směrem, tedy z Huncovského sedla na Huncovský štít zní takto: Ze sedla v levém úbočí pod ostrým hřebenem, po travnatých pásech nahoru. Jen pod vrcholem nad hřeben, podél něho na severozápadní vrchol a přes Huncovskou štrbinu na vyšší jihovýchodní vrchol). Z toho vyplývá, že z vrcholu Huncovského štítu jdeme vpravo pod hřebenem po travnatých pásech a skalách na Huncovské sedlo, (1 hod. 15 minut). Z Huncovského sedla stoupáme nejprve delší čas kousek pod hřebenem, v pravém jeho úbočí. Potom po hřebeni z balvanů a hruhé sutiny, až se ztrácí ve svahu Kežmarské priehyby. Dále na severozápad po balvanami a sutinou pokrytém úbočím na vrchol Kežmarského štítu. Celkový čas výstupu od Skalnatého plesa: 2,5 hodiny, stupeň obtížnosti:CH - I.

3. Ze Skalnaté doliny přímo do Huncovského sedla a dále na Kežmarský štít: Z kotle Skalnatého plesa jdeme na sever, po sutinovém kuželu k ústí rokliny, která se táhne šikmo doleva na sedlo. Roklinou nahoru až k místu, kde ji balvany zatarasují a tvoří strmý schod. Pod ním doleva na žebro, které ji odděluje od rovnoběžného žlabu. Po žebru v serpentínách nahoru, nakonec znova roklinou na Huncovské sedlo, (1 hod. 15 minut). Dále ze sedla nás čeká výstup na Kežmarský štít. Viz. popis výstupu č. 2 od Huncovského sedla na vrchol Kežmarského štítu. Celkový čas výstupu od Skalnatého plesa: 2,5 hodin, stupeň obtížnosti: CH - I.

4. Od Skalnatého plesa po magistrále a dále přes Huncovskou kotlinku na Huncovské sedlo a dále na Kežmarský štít: Od Skalnatého plesa jdeme po magistrále směrem na Velkou Svišťovku až do místa kdy obejdem Huncovský štít a vlevo od magistrály je Huncovská kotlinka. Odbočíme z magistrály do této kotlinky a přes sutinové dno kotlinky dojdeme pod Huncovské sedlo a lehce vystoupáme do sedla, (1 hod. 15 minut). Dále ze sedla nás čeká výstup na Kežmarský štít. Viz popis výstupu č. 2 od Huncovského sedla na vrchol Kežmarského štítu. Celkový čas výstupu od Skalnatého plesa: 2,5 hodin, stupeň obtížnosti: CH - I.