Lavínová veža: 2600 m.n.m.

Je to desátý nejvyšší vrchol Vysokých Tater a druhá nejvyšší veža tohoto pohoří. Jedná se o druhý výraznější vrchol od Zadného Gerlachu, (první výraznější vrchol je Lavínový štít a pak už je Zadný Gerlach). Od Velké Litvorové věže ji odděluje Lavínová sedlo, (do Velické doliny padá výrazným, strmým a často sněhem vyplněným žlabem), a od Lavínového štítu ji odděluje Lavínová štrbina, (je to úzká štrbina. Do Velické doliny padá výrazným žlábkem, asi do poloviny masívu, na výraznou úzkou lávku, která se táhne od Tetmajerova sedla přes celý masív. Od lávky se ztrácí ve stěnách, které padají až na sutinu. Z Kačacej doliny tvoří ve vrcholové části Zadného Gerlachu prostřední zářez, který padá do žlábku směřujícího do severozápadního žlabu ve stěnách Zadného Gerlachu). Tato veža padá do Velické doliny mohutnou trojúhelníkovou stěnou, která vlastně splývá s celým masívem Zadného Gerlachu. Je špatně dostupná, protože všechny výstupy mají minimální obtížnost stupeň č. II.

detailní popisy některých výstupů:

1. Z Vyšných Hágů, přes Zadný Gerlach a Lavínový štít: viz Zadný Gerlach a výstup č. 1., nebo jakýkoli jiný výstup na Zadný Gerlach. Ze Zadného Gerlachu se musíme dostat do Lavínové priehyby. Z vrcholu Zadného Gerlachu sejdeme kousek dolů směrem do Velické doliny, (jdeme podél hrany a musíme obejít zprava 3 výrazné vrcholky které jsou mezi Zadným Gerlachem a Lavínovou priehybou) a pak se stočíme směrem k Lavínové priehybe a vystoupáme na ni. Z Lavínové priehyby sestoupáme několik výškových metrů dole, asi +-15 metrů  až po pravé ruce vidíme schůdný žlab, kterým lehce vystoupáme na Lavínový štít a z Lavínového štítu po hřebenu sestoupíme do Lavínové štrbiny. Z Lavínové štrbiny nás už čeká jen výstup na Lavínovú vežu. (Popis opačným směrem, tedy z Lavínové veže do Lavínové štrbiny zní takto: Ve východním úbočí hřebene sestupujeme 15 metrů přímo dolu. Překročíme římsu až na další nižší římsu a po ní doprava až k jejímu konci. Komínkem dolů a potom přes strmé žebírko nahoru do úzké Lavínové štrbiny). Z toho vyplývá, že pokud chceme jít z Lavínové štrbiny na Lavínovú vežu, tak z Lavínové štrbiny sestoupíme přes strmé žebírko dolů a pak vystoupíme komínkem nahoru. Dostaneme se na nižší římsu a jdeme po ní směrem doleva, překročíme ji a dostaneme se na vyšší římsu. Nyní jdeme 15 metrů přímo nahoru a jsme na Lavínové veži. Stejnou cestou se pak dostaneme na Zadný Gerlach, do Tetmajerova sedla a žlabem dolů do Batizovské doliny. Celkový čas túry z Vyšných Hágů, přes Zadný Gerlach, Lavínový štít a na Lavínovú vežu: 7 - 7,5 hodin, stupeň obtížnosti: výstup na Zadný Gerlach stupeň č. I, přechod ze Zadného Gerlachu na Lavínovú vežu je stupeň č. II, přechod ze Zadného Gerlachu na Lavínovú vežu je exponovaný a nebezpečný, nutná velmi dobrá znalost terénu a nutnost mít u sebe lano.